Verzenden en afhalen

  • Hoeveel kost de verzending naar België en Nederland?
    • Gewone pakketdienst: De levering naar België kost € 5,00, naar Nederland € 7,00. Deze kosten vallen weg vanaf een aankoopbedrag van € 49,98.


      GLS XL: Enkele grote, lange of zware artikelen kunnen niet mee met de gewone pakketjesdienst, maar worden verstuurd met GLS XL (vrachtvervoer). De kost hiervoor bedraagt € 20,00 naar België, en € 30,00 naar Nederland. Dit blijft, ongeacht het aankoopbedrag.

  • Hoe lang duurt het voor ik mijn pakket ontvang?
    • De standaard levertermijn bedraagt ongeveer 2 werkdagen, zowel naar België als Nederland. In drukke periodes kan dit uitzonderlijk variëren, maar dit wordt steeds duidelijk gecommuniceerd op de homepage.
  • Kan ik mijn pakketje laten leveren in een GLS afhaalpunt?
    • Dat kan. Van zodra het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS ontvang je een mail van GLS (onderwerp SUPRA CENTER). In deze mail zit niet enkel de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties. Via die link kan je dan kiezen voor afhaling in een GLS Parcelshop of Cubee (https://gls-group.eu/BE/vl/depot-parcelshop). De link is geldig tot de koerier de volgende dag vertrekt vanuit het GLS depot.

      Opgelet, te grote pakketten passen niet in een Cubee. Hier krijg je vooraf geen melding van, maar later zal je een nieuwe leveroptie moeten kiezen. Dit kan dus zorgen voor vertraging bij de levering.

  • Hoe geef ik extra instructies door aan de koerier?
    • Van zodra het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS ontvang je een mail van GLS (onderwerp SUPRA CENTER). In deze mail vind je niet enkel de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties.

      Via die link kan je kiezen voor de volgende opties: afhaling in een GLS Parcelshop of Cubee, leveren op een ander adres, leveren zonder handtekening, leveren op een bepaalde datum, pakket weigeren. De link is geldig tot de koerier de volgende dag vertrekt vanuit het GLS depot.

      Ook kan je steeds met een briefje op de deur instructies doorgeven aan de koerier.

      LET OP! De optie ‘leveren zonder handtekening’ is op eigen risico. De koerier levert het pakket dan af, zonder aanbellen. Indien het pakket dan toch om één of andere reden zoek raakt is dit op eigen verantwoordelijkheid. GLS kan geen onderzoek starten, en Supra Bazar kan onder geen beding verantwoordelijk gesteld worden voor het vervangen of vergoeden van het verloren gegane pakket.

  • Hoe kan ik mijn bestelling en pakket volgen?
    • Je ontvangt van ons een orderbevestiging, én een mail van zodra je bestelling is verzonden of klaar ligt voor afhaling. Wanneer het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS ontvang je ook een mail van GLS (onderwerp SUPRA CENTER). In deze mail zit de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties. Geen mails ontvangen? Check zeker je spam map. Foutief e-mailadres gebruikt? Stuur een mailtje naar shop@suprabazar.be.
  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering?
    • Wanneer de koerier langs komt en je bent niet aanwezig, dan probeert hij de zending eerst bij de buren te leveren. Wil je liever niet dat het pakket bij de buren wordt geleverd, dan kan je ons dit laten weten (via mail, of in het veld voor commentaar in het bestelproces bij stap 3 adres). Lukt de levering niet bij de buren, dan komt de koerier de volgende dag opnieuw langs. Mislukt deze poging ook, dan krijg je een mail met een link om een nieuwe leveringsafspraak te maken.
  • Waarom komt er een verzendkost bij, hoewel ik koos voor afhaling?
    • Bij aankopen onder de € 49,98 komt er een servicekost bij van € 5,00. Dit om aparte, kleine bestellingen te vermijden. Achter de schermen gebeurt namelijk heel wat om de bestelling te verwerken en afhaling mogelijk te maken. Vanaf € 49,98 valt deze kost weg.

Terug naar FAQ


Accept Site use cookies